Article Thumbnail

AR, VR Reklamcılık ve Pazarlama Dünyasını Nasıl Yeniden Şekillendiriyor?

  • 18 Ağustos 2021 06:05

KERALA: Duvar resimleri ve posterlerden son derece gelişmiş dijital ortam araçlarına kadar, pazarlama ve reklam dünyası yıllar içinde çığır açan bir dönüşüm geçirdi. Ve şimdi, internet müşterilerin parmaklarının ucundayken, pazarlamacılar reklam kampanyaları için sanal gerçeklik (VR) ve artırılmış gerçeklik (VR) gibi ileri teknolojilerden faydalanıyor.

Bir Statista raporuna göre, küresel VR pazarı hızla büyüyor ve 2021'de yaklaşık 5 milyar dolardan 2024'e kadar 12 milyar doların üzerine çıkması bekleniyor. AR söz konusu olduğunda, bu teknolojinin mobil kullanıcı sayısı 800 milyonun üzerine çıkması bekleniyor ve önümüzdeki üç yıl içinde 1,73 milyara ulaşması bekleniyor.

Akıllı telefonların popülaritesi Hintliler arasında tüm zamanların en yüksek seviyesine ulaştığından, pazarlamacılar VR reklamcılığı ve Sanal Gerçeklik kulaklıkları gibi belirli cihazlar olarak VR'den ziyade AR'ı kullanmaya daha hevesli. Ancak, Hindistan gibi ülkelerde kullanılan reklam kampanyaları, başa takılan bir ekrana ihtiyaç duymadığı ve bir akıllı telefon kullanılarak erişilebildiği için daha etkilidir. Veriler hem VR hem de AR'ın 2024'ün sonuna kadar pazarlamacılar arasında eşit derecede popüler olacağını gösteriyor.

Dönüşüm oranını artırma konusundaki muazzam potansiyeli göz önüne alındığında, giderek daha fazla marka pazarlama stratejilerine sanal gerçekliği (VR) dahil ediyor. VR ve AR teknolojisinin pazarlamada uygulanması, müşterinin ürünü sanal bir platformda farklı boyutlarda inceledikten sonra doğru bir satın alma kararı vermesine olanak sağladığı için e-ticaret şirketlerine de büyük kolaylık sağlıyor.

Sanal Gerçeklik Pazarlaması: Bilmeniz Gereken Her Şey

Sanal gerçeklik pazarlamasının çekici yanı, gerçeğe yakın kalitesi ve müşterilere tamamen sürükleyici bir deneyim sunabilmesidir. Bu sürükleyici deneyim, bir VR kulaklığı kullanılarak elde edilebilirken, bir VR Instagram filtresi, nesneleri veya resimleri kamera görüntüsü üzerine yerleştirir.

Öte yandan, artırılmış gerçeklik, gerçek dünyada dijital bir görüntünün üst üste bindirildiği bir sanal gerçeklik türüdür. Markalar, sürükleyici bir deneyim sunmak için kulaklıklar gibi belirli donanımlar talep etmediği için AR Games pazarlama stratejisini tercih etme eğilimindedir. Ayrıca AR, yalnızca bir akıllı telefon veya masaüstü bilgisayar gerektirdiğinden müşteriler için daha erişilebilir.

Sephora'nın Başarı Öyküsü

Sanal Sanatçı uygulamasıyla artırılmış gerçeklik pazarlamasını ilk kez popülerleştiren, Fransız çok uluslu kişisel bakım ve güzellik ürünleri perakendecisi Sephora'ydı. Bu artırılmış gerçeklik özelliği, kullanıcıların platformundan satın alınabilecek çeşitli ürünleri sanal olarak denemek için bir selfie yüklemesine izin verdi.

Daha sonra şirket, kullanıcıların kendilerini dijital makyajla gerçek zamanlı olarak hareket halinde görmelerini sağlayan yeni bir güncelleme başlattı. Sephora'nın Virtual Artist uygulaması artık canlı 3D hareketle daha ilginç bir kullanıcı deneyimine sahip.

Ürünleri Satın Almadan Önce Deneyin

Sephora'nın AR reklam kampanyasının başarısı, birçok markaya sanal gerçeklik pazarlama girişimlerini başlatma cesareti verdi. AR araçlarının tanıtımı, e-ticaret endüstrisine tam anlamıyla yardımcı oldu, çünkü e-ticaret getirilerinin yüzde 60'ından fazlası, ürünün müşterinin beklentilerini karşılamamasından kaynaklanıyor.

Müşteriler ürünleri satın almadan önce deneme şansına sahip olduklarından, geri dönüşler büyük ölçüde azaltılabilir ve aynı zamanda dönüşüm oranlarını da katalize edecektir. Bir Deloitte raporuna göre, mobilya, makyaj ve ayakkabı şirketleri de dahil olmak üzere birçok sektör, artırılmış ve sanal gerçeklik pazarlamasından faydalanıyor.

Ikea'nın Başarılı AR Reklam Kampanyası

İsveçli ev mobilyası markası Ikea, AR destekli reklam kampanyasını başarıyla yürüten bir diğer şirket. Markanın AR uygulaması Ikea Place, müşterilerin satın almadan önce mobilyaların evlerinin iç mekanlarında nasıl görüneceğini görmelerini sağlıyor. Müşteri referansları, uygulamanın önceki web sitesine göre kullanıcı deneyimini iyileştirdiğini gösteriyor.

Ayakkabılarınızı Gucci AR'da Deneyin

Son zamanlarda lüks giyim markası Gucci, yeni Ace spor ayakkabı ve diğer ayakkabı serisini tanıtmak için uygulamasında bir AR özelliği başlattı. Bu gelişmiş özellik, kullanıcıların ayakkabıların ayaklarına nasıl oturacağını bilmelerine ve böylece en mükemmel satın alma kararını vermelerine olanak tanır. Uygulama aynı zamanda hareketleri takip edebiliyor ve müşterilerin ayakkabıları farklı açılardan görmelerine yardımcı oluyor.

VR'ın Gücünden Yararlanmak ve MR'a Yol Açmak

Artırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik şu anda tüm dünyadaki pazarlamacılar arasında kullanılmaktadır. Bu teknolojiler, müşterilere sürükleyici bir deneyim sağlayarak şirket için marka bilinirliğini ve satışları artırmaya yardımcı olur. Ancak gelecekte karma gerçeklik (MR) markaların da ilgisini çekecek.

Karma gerçeklik, VR ve AR'ın bir karışımından başka bir şey değildir ve dijital ve fiziksel nesnelerin etkileşime girebileceği bir ortam yaratır. İşleri netleştirmek için MR, pazarlamacıların sanal ürünleri tüketicilerin eline vermelerine ve tepkilerini ölçmelerine olanak tanır.

Açıkça, markalar tarafından AR ve VR'ın açgözlü alımı göz önüne alındığında, karma gerçekliğin de pazarlama karmalarının bir parçası olacağı gün çok uzak değil. Aslında, Statista, MR'ın pazar boyutunu 2018'deki Oyunlar milyonundan 2025'e kadar 3,7 milyar doların üzerine çıkaracak şekilde sabitliyor. Dijital deneyimlerde yer almak isteyen daha fazla tüketiciyle, pazarlamacılar buna uymak zorunda.

 

-

Referanslar: https://www.indiantelevision.com/mam/marketing/mam/how-ar-vr-is-reshaping-the-world-of-advertising-and-marketing-210511