Article Thumbnail

Artırılmış Gerçeklik Uygulamasıyla Dinozor Müzesini Oturma Odanıza Getirin

  • 10 Haziran 2021 12:27

Herhangi bir doğal tarih müzesinin en popüler unsurlarından birini kullanıcıların evlerine taşımayı amaçlayan yeni bir uygulama başlatıldı. Museum Alive, artırılmış gerçeklik (AR) teknolojisini en son paleontolojik araştırmalarla harmanlıyor, böylece insanlar sıradan bir ev ortamında milyonlarca yıl önce doğal çevrelerinde dolaşan dinozorları görebilecekler. Uygulamanın müze benzeri bir deneyim sunmasının yanı sıra, bu büyüleyici yaratıklar hakkında halkın bilgisini artırabilecek bir eğitim aracı olarak hizmet etmesi umulmaktadır.

 

Projenin arkasındaki şirket olan Atlantic Productions, geniş çapta görüntülenen eğitim içeriker oluşturmaya yabancı değil. Muhtemelen en çok BBC doğa tarihi TV programlarıyla tanınan ünlü doğa bilimci David Attenborough’nın anlatımını içeren, BAFTA ödüllü Natural History Museum Alive filmini yapan yapım şirketiydi. Esasen, uygulama bu filme AR partneri olarak hizmet edecek ve onu indiren herkesin orijinal filmin üç boyutlu grafik stilinin keyfini çıkarmasına olanak tanıyacak.

 

Bununla birlikte, evinizin etrafında koşan dinozorlar fikrinden vazgeçmeyin. Bu, Jurassic Park film serisinin yaratıcıları tarafından öngörülen bir dünya değil. Burada sunulan şey, gerçek şeyden ziyade vahşi yaratıkların bazı animasyonlarıdır. Dahası, evinizde tarih öncesi yaşam biçimlerinin tadını çıkarmak için gereken tek şey, en yeni iPhone modellerinden biridir.

 

Teknoloji Hayata Geçirildi

Mart ayında Atlantic Productions, yeni uygulamasını Apple'ın App Store'dan indirmeye hazır hale getirdiğini ve kullanıcıların soyu tükenmiş üç türün AR reprodüksiyonlarını görüntülemelerine olanak sağlayacağını söyledi. Kullanıcılar önce Attenborough şirketinde bu türlerin her birinin fosil kayıtlarını inceleyebilirler, ancak daha sonra AR devreye girerek, yaşam alanlarının canlandırmaya başlar. Bu sanal dünyada yaratıklar, gerçek, yaşayan hayvanlarmış gibi davranıyorlar.

 

Yapım şirketine göre, uygulamaları ilk olarak Opabinia olarak bilinen bir yaratığa odaklanıyor. Opabinia, birçok insanın tarih öncesi yaratıklarla ilişkilendirdiği dev sürüngen olmaktan uzak, tuhaf görünümlü bir balıktı. Bu suda yaşayan hayvanın sadece beş gözü değil, aynı zamanda hortum benzeri organı da vardı. Uygulamada yer alacak AR yaratıklarından bir diğeri de Diamorphodon'dur. Bu kanatlı bir dinozordu. Bu nedenle, uygulama, programı çalıştıran cihazın bulunduğu odanın fiziksel alanında uçmasını sağlar. Akıllıca bir hamleyle, tasarımcılar Diamorphodon'u sadece odada uçurmakla kalmadı. Sürüngen, yemek istediği bir yusufçuğun peşinde sanal bir ağacın etrafında hareket ederken görülür.

 

Museum Alive ayrıca bir Smilodon'un sanal fosillerini ve AR ile işlenmiş hareketlerini de içeriyor. Belki de kılıç dişli kaplan olarak bilinen Smilodon, modern kaplanlardan farklı bir Felidae alt ailesinden türetilmiştir. Atlantic Productions'ın geliştirdiği AR versiyonunda, avcının heyecan verici bir finalde avını takip ettiği görülüyor. Bununla birlikte, AR deneyimlerinin eğlence sağlamak için kullanılması paketin yalnızca bir parçasıdır. Uygulama ayrıca, öne çıkan nesli tükenmiş hayvanların her biri hakkında daha fazla bilgi ve bağlam sağlamak için birçok fırsat kullanır.

 

Sanal Hikaye Anlatımı

Atlantic Productions'ın CEO'su Anthony Geffen; uygulama, Attenborough'nun en sevilen tarih öncesi yaratıklarından bazılarının sanal hayata getirilerek onlar hakkında hikayeler anlatmasına olanak tanıyor. "[Bu,]… onların dünyalarını tamamen farklı bir şekilde görebiliriz," dedi. Aynı zamanda projenin arkasındaki kreatif direktör olan Geffen, ekibinin doğa tarihi alanında gerçek bir AR deneyimi geliştirerek, sürükleyici hikaye anlatıcılığında yeni bir çığır açtığını ekledi.

 

Museum Alive uygulaması şu anda Amerika Birleşik Devletleri'nde 2,99 ABD doları ve İngiltere'de 2,99 £ fiyatla satılmaktadır. Bununla birlikte, Apple'ın aile paylaşımı ile indirilebilir, bu da aynı evdeki birden fazla cihazda kullanılabileceği anlamına gelir. Şu anda Android sürümü için duyurulmuş bir plan yoktur, yalnızca iOS üzerinden desteklenmektedir. Nitekim, AR teknolojisini kullandığı için, uygulama yalnızca iPhone 7 ve üstü modellerde ve iOS 11 ve sonraki sürümlerini çalıştıran telefonlarda çalışır. Bununla birlikte, Museum Alive, mümkün olan en iyi sonuçlar için iOS 13'e sahip iPhone 8s'ler için önerilir.

 

Bir Takım Çabası

Bağımsız bir prodüksiyon stüdyosu olan Alchemy Immersive, yaratıkların sanal hayata getirilebileceği anlamına gelen 3 boyutlu animasyon ve modellemeden sorumluydu. Çalışmaları, her yaratığın otantik görünümünün ve hareketinin olabildiğince doğal hale gelmesi anlamına geliyordu. Ayrıca, özgünlük arayışlarında, Alchemy Immersive'daki tasarımcılar, AR yaratıklarının yaşadığı varsayılan ortamları yakalamak için foto grametri adı verilen bir teknik kullandılar ve böylece sunulan gerçekçiliği güçlendirdiler.

 

Stüdyodaki kreatif ve teknik lider Elliot Graves, ekibinin uygulamaya katkısından gurur duyduğunu söyledi. "[Onlar]… sürükleyici teknolojiler yoluyla çocukların eğitimine ve ilhamına katkıda bulundular." Dedi. Graves, estetik kararların ve tasarım hususlarının uygulamanın geliştirilmesinin merkezinde yer aldığını sözlerine ekledi. "AR unsurlarının zamandan bağımsız olmasını ve yaşlanmamasını sağlamak istedik" dedi. Elbette bu konuda neler olacağını zaman gösterecek ancak yazılımın App Store'daki incelemeleri, şimdiye kadar onu indirenler arasında kesinlikle olumlu görünüyor.

 

Ancak bu, insanlara müze benzeri içerik getirmeye yönelik bu erken girişimlerin artırılmış gerçeklik tarih olmayacak olsa da geçerli olmayacağı anlamına gelmez. Dinozorlardan çok iyi bildiğimiz gibi, bir gün en iyi haliyle görünebilecek şey, bir sonraki gün olmayabilir. Öne çıkan tarih öncesi yaratıkların grafiksel reprodüksiyonları gerçekten çığır açıyor ve halkın beklentilerinde büyük bir değişikliğe işaret ediyor - orijinal Jurassic Park filminin sinemaseverler için yaptığı gibi.

 

-

Kaynak: https://www.museumnext.com/article/bring-a-dinosaur-museum-to-your-living-room-with-an-augmented-reality-app/