Article Thumbnail

İnteraktif Müzeler / Sergiler - Örnekleri ve Teknolojileri

  • 01 Ekim 2021 05:55

Dijital eğlencenin hızlı gelişimi sayesinde müzeler, sergilerinde kullanılan interaktif teknolojilerin önemini fark ettiler. Bir kültür, eğitim ve fikir yeri olarak müzenin, etkileşim ve neredeyse zorunlu çok dilli iletişim olan modern izleyicilerin isteklerine cevap vermesi gerekiyor. Giderek artan sayıda müze, uygulamaları, QR kodlarını, dokunmatik ekranları, sanal ve artırılmış gerçekliği ve kolay ve doğrudan bilgi aktarımına olanak tanıyan diğer birçok etkileşimli teknolojiyi kullanıyor.

Dijital teknolojiyle zenginleştirilmiş müze sergileri, giderek artan sayıda ziyaretçi için belirleyici bir faktör haline geliyor. İlk kez görme veya işitme engelliler gibi engelli kişiler bu deneyime aktif olarak katılabiliyor ve sergileri bizzat deneyimleyebiliyor. Teknoloji ve teknolojik yenilik, müze ile izleyicileri, sergileri ve izleyicileri arasındaki birçok engeli yıktı.

 

Merak ve etkileşim, her yaştan insanı müzeleri ve galerileri keşfetmeye ve ardından deneyimi sosyal platformlar aracılığıyla paylaşmaya davet ediyor. Sergi alanını dijitalleştirmek, müzeyi üst düzey bir sanal deneyime dönüştürmek için müze ve teknoloji profesyonelleri arasında işbirliğini gerektiriyor. Bunlar, teknolojik yeniliği benimseyen dünyanın en başarılı müze örneklerinden bazıları:

https://www.youtube.com/watch?v=OMv92DpcgfI

 

Ormanın Öyküsü sergisi, 2016'dan beri Singapur Ulusal Müzesi'nin daimi sergisinde. Bu serginin konsepti, müze küratörleri ve ünlü Japon dijital sanat kolektifi teamLab'dan Kud Takashi arasındaki iki yıllık işbirliğiyle oluşturuldu. Dijital ve müze uzmanlarının işbirliği bir kez daha heyecan verici bir sergi ortaya çıkardı. Ormanın Öyküsü, Singapur kolonisinin ilk İngiliz valisi William Farquhar'ın koleksiyonundan seçilmiş doğal çizimler kullanır. Flora ve fauna çizimleri canlandırılır ve yapay olarak oluşturulmuş bir ortamda harmanlanır ve ziyaretçilerin içinden geçtiği büyüleyici bir sanal biyosfer yaratır. Ek etkileşimli deneyim, Apple App Store-a veya Google Play aracılığıyla indirilebilen bir mobil uygulama kullanılarak elde edilebilir.

https://www.youtube.com/watch?v=Au_UpzhzHwk

 

Dünyanın en ünlü müzelerinden biri olan Paris'teki Louvre, Ekim 2019'da ziyaretçilerine Rönesans sanatçısı Leonardo da Vinci'nin sanal deneyimini yaşattı. Mona Lisa: Camın Ötesinde sergisi, sanatçının ölümünün 500. yıldönümünün retrospektif ve anma kapsamında hazırlandı. Yedi dakikalık sanal gerçeklik sayesinde, Louvre ziyaretçileri hareketli görüntüleri, sesleri ve Da Vinci ile etkileşimi deneyimleyebilir ve hatta onun uçan makinesine binmeyi deneyimleyebilir. Bu serginin vizyonu, müze ve küratörleri arasında HTC'nin Vive Arts programı ile işbirliği içinde yürütüldü.

https://vimeo.com/260604736

 

1990 yılında Isabelle Stewart Gardner Müzesi, bu tarihe kadar çözülemeyen sanat hırsızlığının hedefi oldu. Bu suç gizemi bugün Hacking the Heist projesinin bir parçası. Artırılmış gerçeklik (AR) yardımıyla müze ziyaretçileri, henüz bulunamayan tabloların dijital versiyonlarını görebilirler. Bu dahiyane proje, izleyiciyi yeni etkileşimli teknolojilerin yardımıyla bu vakayı çözmeye dahil etti. Müze ayrıca bu soygun vakasını çözebilen herkese 10 milyon dolar ödül verdi.

https://www.youtube.com/watch?v=XYRjaZl08lQ

 

Cleveland Sanat Müzesi'ndeki ArtLens Galerisi, uygulamalardan video oyunlarına kadar interaktif bir dijital alan yaratmak için sergilerinde birkaç farklı teknolojik yeniliği kullanmanın mükemmel bir örneğidir. Ziyaretçiler, iOS veya Android cihazlarını hareket algılamalı, göz izlemeli ve kameralı akıllı ekranlardan oluşan ArtLens Wall yuvasına yerleştirebilir. Bu şekilde akıllı telefonlar, müzenin yüksek çözünürlüklü fotoğraf koleksiyonuna ve interaktif sanat oyunlarına erişiyor.

https://www.youtube.com/watch?v=g6zvy3wLYpU

 

Artis Amsterdam Kraliyet Hayvanat Bahçesi içinde, bizi çevreleyen mikrop ve virüslere adanmış bir Micropia Müzesi var. Gayri resmi olarak Görünmez Yaşam Müzesi olarak adlandırılan Micropia, çok akıllıca etkileşimli sergiler ve mikroskoplar kullanır ve bunları yenilikçi multimedya sunumlarıyla birleştirir. Çıplak gözle görülmese de mikroplar insan vücudunun ve çevrenin önemli bir parçasıdır. Küratörler, ziyaretçilerin vücutlarındaki bakteri sayısını veya bir öpücük sırasında kaç bakteri alışverişi yaptığını ölçmelerine yardımcı olmak için tarayıcılar veya "Öpücük ölçer" gibi bilimsel ekipmanlar kurmaya da karar verdiler.

https://www.youtube.com/watch?v=TWcX3FSGQz0

 

Kennedy Uzay Merkezi, ABD uzay programının önemli anlarına ve ilk uzay yolculuklarına çıkan kahramanlara adanmış kalıcı bir Kahramanlar ve Efsaneler sergisine sahiptir. Artırılmış gerçeklik (AR) ve hologramların kullanımıyla ziyaretçiler bu anları 3 boyutlu olarak deneyimleyebiliyor. En çarpıcı anlardan biri de 1966 yılında tarihteki ikinci uzay yürüyüşünü yapan astronot Gene Cernan'ın AR hologramlı tasviridir. Bu uzay macerası sırasında başına bela olan tüm problemlerle ve neredeyse her detayıyla bir "cehennemden uzay yürüyüşü"ydü. Bu gergin olay burada gösterilir. Bir Kahramanın Gözünden, dört duyuyu - koku, ses, dokunma ve görme - harekete geçiren ve yolculuğu astronotlar Alan Shepard, Neil Armstrong, John Glenn ve Jim Lovell'in bakış açılarından sunan bir sunum. Bu, yaşanabilecek en gerçekçi roket fırlatma deneyimi olabilir.

https://www.youtube.com/watch?v=aZ3b5lisGkU

 

Kremer Müzesi, fiziksel dünyada bile var olmayan bir müze için yepyeni ve yenilikçi bir konsepttir - Kremer ailesinin 17. yüzyıldan Hollandalı ve Flaman ustaların eserlerinden oluşan bir resim koleksiyonuna sahiptir ve yalnızca sanal olarak deneyimlenebilir. gerçeklik. Bu sanal müze, Architales'in kurucusu mimar Johan van Lierop tarafından tasarlandı ve Hollanda'dan Moyosa Media ekibi tarafından geliştirildi." Karım Ilone ve ben, koleksiyonumuz için tuğla ve harç yerine teknolojiye yatırım yaparak sanat dünyasına daha büyük bir katkıda bulunabileceğimize inanıyoruz." Kremer Koleksiyonunun Kurucusu George Kremer dedi.

 

-

Referanslar: https://www.ditdot.hr/en/interactive-museum-exhibitions-examples-and-technologies