Article Thumbnail

Simülatörlerin Kullanımı ve Faydaları

  • 19 Ekim 2021 07:41

İstatistikler, eğitim uçuşları sırasında birçok kazanın meydana geldiğini gösteriyor, bu nedenle ihtiyacınız olan eğitimi ve tip yetkisi temdidi veya yenileme kontrolünü güvenli bir ortamda nasıl alabilirsiniz? Eğitim kontrolü ve testi için simülatörlerin gerçek uçaklara göre avantajlarını düşündünüz mü? Pilot olarak, daha düşük işletme maliyetleriyle ve güvenlik riski olmadan mükemmel eğitim fırsatı sağlamak için belirli acil durumlarda ve simülatörlerde deneyime ihtiyacınız vardır.

 

Simülatörlerin kullanımı – EASA Rotorcraft Güvenlik Yol Haritasının bir önceliği

Son birkaç yılda, rotorlu taşıt kazalarının AB çapında neden olduğu ölümlerin sayısı durağanlaştı. EASA Rotorcraft Güvenlik Yol Haritası, kaza sayısını azaltmayı ve hayat kurtarmayı hedefliyor. Ulusal Havacılık Otoritelerinden ve Avrupa rotor uçak endüstrisinden bir grup uzman tarafından geliştirilmiştir. Eğitim, operasyonlar, ilk ve sürekli uçuşa elverişlilik, çevre ve yenilik dahil olmak üzere çok çeşitli çapraz konulara odaklanmıştır.

Yol Haritasının temel amacı, önümüzdeki 10 yıl içinde %50 güvenlik iyileştirmesi gibi daha spesifik bir hedefle Avrupa rotorlu taşıtlarının güvenliğini önemli ölçüde artırmaktır. Bir diğer önemli hedef ise, başta küçük operatörler olmak üzere helikopter endüstrisini sürdürülebilir bir şekilde güçlendirmektir.

Yol Haritası öncelikle hafif rotorlu taşıtları ve küçük operatörleri hedefliyor. Avrupalı ​​helikopter operatörlerinin büyük çoğunluğu (yaklaşık %90'ı) 5 veya daha az helikopterden oluşan bir filoya sahiptir ve çoğu sadece bir uçağa sahiptir. Helikopter operasyonları, helikopter(ler)i uçururken aynı zamanda yeterli para kazanmaya çalışan zorlu bir günlük iştir. Bu helikopterlerin çoğu Robinson R44, Airbus A350 ve Robinson R22 gibi daha hafif rotorlu araçlardır. Bu operatörlerin çoğu boş zaman uçuşları, hava çalışmaları, dağ kurtarma görevleri gibi özel operasyonlar ve eğitim uçuşları yapıyor. Hafif helikopterler aynı zamanda en fazla kazaya ve kazaya maruz kalan helikopterlerdir.

Yol haritası çapraz konulara odaklanır ve eğitim, operasyonlar, ilk ve sürekli uçuşa elverişlilik ve inovasyonu içerir. Eğitim bir Yol Haritasının önceliğidir.

Eğitimde birçok uçuş kazası meydana gelir. Bazı eğitim senaryolarının yüksek düzeyde risk taşıdığı bilinmektedir: örneğin, bazı rotorlu araçlarda uçuş sırasında hidrolik güç kaybına yönelik eğitim risklidir. Belirli bir arıza durumu için eğitim alma riski, operasyon sırasında bu arızaya maruz kalma riskinden daha yüksekse, bu uçuş içi eğitim senaryosu daha çok bir simülatörde yürütülmelidir.

Helikopter uçuş güvenliğini artırmak için en çok aranan eylemler arasında mürettebat eğitimi ve öğretim yönleri belirlenmiştir. Ölümlü kazaların %15-20'si eğitim uçuşları sırasında meydana geldiğinden eğitim hem bir fırsat hem de bir risk olarak görülmektedir. Simülatörlerin kullanılması uçuş eğitimi kazaları riskini azaltır. Bunun yerine bir simülatör kullanın - Hayatınızı kurtarabilir!

 

Simülatör türleri

Helikopter Uçuş Simülasyon Eğitim Cihazlarının (FSTD'ler) farklı türleri, EASA CS FSTD (H)'de (Sertifikasyon Spesifikasyonları (CS'ler) ve FSTD (H) için Kabul Edilebilir Uygunluk Araçları (AMC'ler)) tanımlanmıştır. Burada, her bir yeterlilik düzeyi veya türü için minimum teknik gereksinimleri veya standartları içeren tanımlar ve ayrıca cihaz doğruluğuna dayalı adil bir eğitim kredisi sistemi sağlamak için tanımlanan standartlarla uyumluluğu gösteren AMC'ler hakkında bilgi bulabilirsiniz.

FSTD yeterlilik seviyeleri şunlardır:

  • Uçuş ve Seyrüsefer Prosedürleri Eğitmeni - FNPT I, II, III. Sabit tabanlı jenerik sistemler genellikle bir helikopter sınıfını temsil eder (tek motorlu, çift motorlu, …).
  • Uçuş Eğitim Cihazı - FTD 1, 2, 3. Belirli bir helikopter tipini temsil eden sabit tabanlı sistemler.
  • Tam Uçuş Simülatörü - FFS A, B, C, D. Yüksek doğruluklu hareket tabanlı sistemler. Bu farklı FSTD türleri arasında FNPT II ve FNPT III, FTD 2 ve FTD 3 ve FFS B, C ve D günümüzde daha çok kullanılmaktadır.

 

Simülatörlerin faydaları

EHEST broşürü HE 6 - Helikopter Uçuş Eğitiminde Simülatörlerin (FSTD'ler) Avantajları, FSTD'lerin çeşitli faydalarını tanımlar:

 

Emniyet

Eğitim için bir FSTD kullanmanın ilk ve bariz faydası, eğitim işleminin kendisinin güvenliğidir. FSTD'de eğitim ortamı, kursiyerler ve eğitmenler için gerçek güvenlik risklerinden kaçınmak için tasarlanır ve kontrol edilir. Bu güvenli ortamda, bir kursiyer bir helikopterde yapıldığında uygun veya güvenli olmayabilecek hatalar ve hatalar yapabilir ve bunlardan öğrenebilir, normal ve anormal prosedürleri uygulayabilir ve tekrarlayabilir. Bir simülatörde kaza yapabilirsiniz ama gerçekten çarpmazsınız!

Herhangi bir seviyede bir FSTD'nin mevcut olduğu durumlarda, deneyimlerinden bağımsız olarak tüm pilotlar (tek ve çok mürettebatlı), becerilerini, bilgilerini ve karar vermelerini sürdürmek ve daha da geliştirmek için düzenli eğitim oturumlarının faydalarını göz önünde bulundurmalıdır.

Bir FSTD'ye erişimi olmayanlar için, masaüstü bilgisayarlarda kullanım için çok sayıda tescilli yazılım uçuş simülasyonu paketi bulunmaktadır. Bunların kullanımı aynı zamanda bilgi ve uçuş güvenliğini artırırken, uygun davranışların eğitilmesi şartıyla, kalifiye bir eğitmenle FSTD kullanmanın tüm faydalarının yerini alamazlar.

 

Acil Durum ve Prosedür Eğitimi

FSTD, daha karmaşık senaryolar geliştirme ve belirli acil durum prosedürlerini eğitme fırsatı sunar. Uçuş kılavuzunda belirtilen prosedürlere ek olarak, FSTD, uygun seviyede aslına uygunluk ile acil durum prosedürlerini, çeşitli manevraları ve otorotasyon, Beklenmeyen Sapma, Girdap Halkası, Bozulmuş Görsel Ortam (DVE), dinamik yuvarlanma gibi uçuş rejimlerini uygulamak için kullanılabilir. -üstü vb.

Örneğin, EHEST Broşürü HE 11 - Acil ve Anormal Prosedürlerin Eğitimi ve Testi'ne bakın. NTSB, onaylı simülatörlerdeki eğitimin, pilotlara uçuş sırasındaki acil durumları ele almak ve manevra hatalarından kaçınmak için ek bilgi ve beceriler sağlayabileceği çok sayıda helikopter kazasını araştırdı.

 

Gerçekçilik Deneyimi

FSTD kullanımı, pilotun, kokpitte irkilme ve sürprizi yönetmeyi, teşhis sürecini ve sorun giderme prosedürünü, yapılan hatalardan öğrenmeyi sağlayan güvenli bir ortamda uygulamayı içeren daha gerçekçi ve etkili bir eğitim yaşamasını sağlar.

 

Kullanılabilirlik ve Hizmet Verilebilirlik

FSTD 7/24 mevcuttur. Helikopterle karşılaştırıldığında, FSTD ayrıca bir eğitim organizasyonuna aşağıdakiler gibi başka avantajlar da sunar: trafik sıkışıklığı nedeniyle gecikme olmaması, Uçuş koşullarında: VMC /IMC ve Gündüz/Gece, buzlanma koşulu, geçerli koşullara bakılmaksızın gerektiği gibi seçim ve kabul edilen yüksek ortalama servis kolaylığı (tipik olarak %96-98 civarında).

 

Ekonomik faydalar

Gerçek uçuş süresi ile karşılaştırıldığında yapılan tasarruflar, çok mürettebatlı bir ortamda karmaşık helikopter türleri için oldukça önemli olabilir. Bir FSTD'de eğitim daha uygun maliyetlidir. Ek olarak, bir FSTD'de eğitim alırken, helikopter gelir getirici uçuşlar için kullanılabilir.

 

Çevresel faydalar

Helikopter yerine FSTD kullanmanın çevresel faydaları arasında daha düşük emisyon, daha düşük karbon ayak izi, sıfır gürültü kirliliği ve özellikle gece saatlerinde yerel alan üzerinde minimum etki yer alır.

 

Eğitim türleri

Özel Pilot Lisansı (PPL)-H

Güvenlik analizleri, Genel Havacılığın çok sayıda olay ve kazaya katkıda bulunduğunu düzenli olarak gösterdiğinden, özel eğitim, güvenlik manevraları ve gösterileri gerçekleştirmek için uygun FSTD'lerin kullanımı teşvik edilmelidir. FSTD'ler, aşağıdakiler gibi güvenlikle ilgili manevraları gerçekleştirmek için kullanılabilir:

  • Otomatik döndürme
  • Bozulmuş Görsel Ortamda Uçuş (DVE)
  • Girdap Halka Durumu (VRS)
  • Beklenmeyen Sapma
  • Statik ve Dinamik Rollover
  • Durumsal farkındalık
  • Kontrol listelerinin kullanımı
  • Kokpit yönetimi
  • Teknik arızalarla başa çıkma dahil acil durum prosedürleri
  • Beklenmeyen hava durumu karşılaşması
  • Olağandışı tutum iyileştirme eğitimi

 

Ticari Pilot Lisansı (CPL) / Havayolu Taşıma Pilot Lisansı (ATPL) ve Tip Yetkilendirme Eğitimi

CPL / ATPL için FSTD'lerin kullanımı ve ilk tip derecelendirme eğitimi iyi yapılandırılmıştır.

 

Tekrarlayan Eğitim

Yineleme eğitimi için bir FSTD'nin kullanımı da iyi yapılandırılmıştır. Operatör Yeterlilik Kontrolü (OPC) ve hatta Yeterlilik Kontrolü (PC) gibi tüm tekrarlayan eğitim ve kontroller bir FSTD üzerinde gerçekleştirilebilir. Bir FSTD'de Yeterlilik Kontrolleri gerçekleştirmek için genellikle bir hareket sisteminin gerekli olduğunu unutmayın.

FSTD'ler, Komuta kursu ve Hat Odaklı Uçuş Eğitimi (LOFT) koşulları altında tekrarlanan eğitim gibi eğitimler için mükemmeldir. Gerçek zamanlı olayları karmaşık anormal ve acil durumlarla birleştirerek bir FSTD'nin paha biçilmez bir araç haline geldiği yer burasıdır.

 

Aletli Uçuş (IR) Eğitimi

İlk Aletli Uçuş Yetkisi (IR) eğitimi için bir FSTD kullanmanın faydaları, derecelendirme konusuna yönelik mevcut büyük eğitim kredilerinin kanıtladığı gibi kabul edilmiştir. İlk eğitim için Onaylı Eğitim Kuruluşu (ATO) genellikle bir FNPT kullanır. PPL, CPL ve ATPL / IR gibi aletli uçuş unsurunun dahil olduğu diğer derecelendirmeler için de eğitim kredileri mevcuttur. FSTD'ler ayrıca tekrarlayan eğitim için yaygın olarak kullanılmaktadır.

IR'nin yenilenmesi ve temdidi bazı üst düzey cihazlarda gerçekleştirilebilir. Tüm bu uygulamalar için bir FSTD, güvenlikten ödün vermeden gerçek hava koşullarından bağımsız olarak temel eğitimi gerçekleştirme kapasitesi nedeniyle çok verimli bir araçtır.

 

Çoklu Mürettebat Koordinasyonu (MM) Eğitimi

Tüm kursun bir FSTD'de tamamlanması gerektiğinden, MCC eğitimi için bir FSTD kullanmanın faydaları kabul edilmiştir. Multi-Crew Coordination Instructor (MCCI) sertifikası yenileme ve temdidi FNPT ll/lll MCC veya FTD 2/3 veya FFS'de gerçekleştirilebilir.

 

Role ve operasyonlara özel eğitim

Açık deniz taşımacılığı, Arama ve Kurtarma (SAR), Helikopter Acil Sağlık Hizmetleri (HEMS) ve bazı Özel Operasyonlar (SPO) uygulamaları gibi belirli belirli rollerde yer alan potansiyel olarak daha yüksek riskler nedeniyle, FSTD, güvenli eğitimi geliştiren mükemmel bir araçtır. Bu operasyonlarda yer alan risklere maruz kalmadan. Bu, hem ilk hem de tekrar eden mürettebat eğitimi için geçerlidir.

 

Simülatör karar verme ve Tehdit ve Hata Yönetimi (TEM) eğitimi

Simülatörler, yüksek stresli yüksek iş yükü gerektiren durumlarda veya yetersiz, eksik veya çelişkili bilgilerin olduğu durumlarda eğitim karar verme ve TEM'e izin verir. Eğitim senaryoları, kursiyerlerin ihtiyaçlarına kolayca uyarlanabilir. Simülatörler, bir kaza riskiyle karşı karşıya kalmadan kötü kararların sonuçlarını keşfetmek için güvenli bir ortam sağlar. Örneğin, Havacılık Karar Verme için USHST Tarafından Önerilen Uygulama Simülasyon Eğitimine bakın.

 

Ek hususlar

Yol tutması

FSTD hastalığı, normal uçak tutmasından biraz farklıdır. En sık bildirilen semptomlar terleme, yorgunluk, baş dönmesi ve kusmadır. Bazı pilotlar, hatta uçuş sırasında hiç problem yaşamamış olanlar bile, bir FSTD eğitim seansının ardından ayakları üzerinde biraz dengesizlik yaşarlar.

Daha önce FSTD deneyimi olmayan, uçmayan ve hatta FSTD'de uzun bir seanstan sonra bir süre araç kullanmayanlar için önerilir.

Hareket hastalığı hem sabit hem de hareket tabanlı FSTD'de ortaya çıkabilir. FSTD hareket hastalığını en aza indirmek için, yorgunsanız veya mideniz bulanıyorsa FSTD eğitiminden kaçının. Yalnızca hafif içecekler alın ve sıvı alımını sürdürün, yeterli havalandırma ve sıcaklık kontrolü sağlayın ve ani tutum değişikliklerinden kaçının. Dengeli uçuşu sürdürün ve baş hareketini en aza indirin. Ayrıca, FSTD'lere düzenli olarak maruz kalmak adaptasyona yardımcı olur.

 

İyi eğitim uygulamaları

En az FSTD - Helikopter farklılıkları, yetenekleri ve sınırlamaları, senaryo/ders hazırlığı ve eğitim hedeflerini içermesi gereken uçuş öncesi ve sonrası brifingleri gerçekleştirin. CRM kolaylaştırma ve Tehdit ve Hata Yönetimi (TEM) tekniklerini kullanarak kapsamlı bir bilgi alın.

 

Eğitmenin önemli rolü

Eğitimin çoğu bir FSTD üzerinde verilse bile, eğitmenin kilit bir rolü vardır ve bir FSTD'de eğitim almak için TRI (Tip Derecelendirme Eğitmeni) veya SFI (Sentetik Uçuş Eğitmeni) veya STI (Sentetik Eğitim Eğitmeni) olarak kalifiye olmalıdır. Bir FSTD'de eğitim, gerçek bir helikopterden farklıdır ve özel eğitim becerileri gerektirir. Lütfen EHEST Broşürü HE 10 – Uçuş Simülasyon Eğitim Cihazlarında (FSTD) Öğretim ve Test Etme belgesine bakın.

 

Ana noktaların bir özeti

FSTD'ler, eğitim kazalarını önlerken, uçuş acil durumlarının simülasyonu sırasında manevra hatalarını önlerken ve helikopter operasyonlarında yer alan riskleri azaltırken eğitim faydalarını ve verimliliğini artırmak için harika araçlardır. FSTD'ler, genişletilmiş eğitim kapsamı ve özel manevra eğitim yeteneği, 7/24 kullanılabilirlik, tüm hava koşulları ve aşamalı öğrenme gibi ek avantajlar sunar. FSTD'ler ayrıca uygun maliyetli ve çevre dostudur. Bir sonraki tazeleme eğitiminiz ve tip derecelendirme temdidi veya yenilemeniz için, helikopter Uçuş Eğitmeninizi ve Tip İntibak Denetçinizi bir simülatörde yapmaya davet edin!

Güvenli (simüle edilmiş) uçuşlar!

 

-

Referanslar: https://www.easa.europa.eu/community/topics/use-and-benefits-simulators